JebatDerhaka

“Dah dua tahun komen nak” – Individu dedah sindiket penipuan yang digunakan Aisar Khaleed

“Dah dua tahun komen nak” – Individu dedah sindiket penipuan yang digunakan Aisar Khaleed.

Baru-baru ini, satu perkongsian di Facebook telah mengekspos sindiket penipuan yang dijalankan oleh seorang pempengaruh yang dikenali sebagai Aisar Khaleed.

Dakwaan yang dikemukakan mendakwa bahawa pempengaruh tersebut telah menipu banyak orang, terutamanya penonton di siaran langsung miliknya, dengan meminta mereka meninggalkan komen agar berpeluang dipilih secara rawak kemudian.

Pempengaruh ini telah menjadi tumpuan kontroversi dan sering mengajak orang ramai untuk memahami aktivitinya dalam siaran langsung di media sosial.

"Dah dua tahun komen nak" - Individu dedah sindiket penipuan yang digunakan Aisar Khaledd

Beliau berkata, “Awak kena faham, ini cara saya dengan komen ‘saya nak’ pada video atau siaran langsung. Saya telah melakukannya selama tiga tahun. Sebelum ini, tidak ada masalah. Oleh itu, kerana ini, ramai yang marah. Sebagai bukti, hari ini saya akan mengadakan cabutan bertuah untuk berkongsi rezeki dengan sesiapa yang meninggalkan komen ‘Nak’ pada video saya sebelum ini.”

Pempengaruh tersebut turut menjanjikan untuk menjalankan tur rumah ke rumah dengan memberikan pelbagai hadiah kepada pemenang yang meninggalkan komen di media sosialnya.

“Saya membuat video ini bukan untuk dikutuk; saya telah melakukannya selama lebih dari tiga tahun,” katanya.

Aisar juga pernah menawarkan kereta BMW miliknya sebagai hadiah kepada mereka yang bertuah semasa siaran langsung di TikTok.

Namun, tawaran ini mendapat keraguan daripada netizen, yang masih tidak yakin dengan kebolehpercayaan cabutan bertuah yang diadakan oleh pempengaruh ini. Banyak yang merasa bahawa tawaran-tawaran yang dia buat hanyalah penipuan, kerana belum ada pemenang yang menerima hadiah-hadiah menarik tersebut.

Sebelum ini, Aisar Khaledd pernah memberikan sepeda motor kepada seorang penghantar makanan yang motosikalnya telah disita oleh pihak berkuasa.

BACA:
Dah macam cikgu yang bersara, makcik cleaner terima hadiah daripada pelajar sempena hari terakhir di sekolah
“Saya geram, saya dah nak hempas anak saya dekat dinding” – Azhar Sulaiman
Lelaki terkilan ijazah berkat 4 tahun di menara gading hangus, dibakar teman wanita sebab perkara remeh