JebatDerhaka

Gagal menghubungi lebih seminggu, pemilik terkejut jumpa penyewa membusuk dalam rumah

Seorang guru wanita berusia 50-an ditemui meninggal dunia di dalam rumah sewa di Kampung Pengadang Baru, Terengganu pada petang Isnin.

Kejadian tersebut pertama kali disedari oleh seorang lelaki berusia 30 tahun yang merupakan pemilik rumah yang disewa oleh mangsa. Menurut laporan Harian Metro, lelaki tersebut bersama ibunya datang untuk meminta duit sewa bulanan setelah gagal menghubungi guru tersebut selama lebih seminggu.

Ketika sampai di rumah sewa, lelaki tersebut mencuba untuk memanggil mangsa berkali-kali, namun tidak mendapat sebarang jawapan. Akhirnya, dia memutuskan untuk membuka salah satu tingkap rumah dan terhidu bau yang tidak menyenangkan. Lelaki tersebut segera menghubungi pihak polis untuk tindakan selanjutnya.

Gagal menghubungi lebih seminggu, pemilik terkejut jumpa penyewa membusuk dalam rumah

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Md Din, menyatakan bahawa siasatan awal tidak menemui sebarang unsur jenayah, dan kes ini diklasifikasikan sebagai kematian mendadak.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kami menemui mayat seorang wanita di dalam rumah yang dipercayai sudah meninggal dunia beberapa hari,” katanya.

Mayat mangsa telah dihantar ke Jabatan Perubatan Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk tindakan lanjut.

BACA:
Majlis perkahwinan paling ‘rare’! Tetamu boleh pilih bermacam jenis mi segera sebagai menu hidangan
Youtuber dedah sungai yang pernah popular kini sudah tercemar, dipenuhi najis, kondom dan tuala wanita
Kecewa dengar luahan imam tentang bayaran, pengurusan masjid terkedu kena ‘sound’ dengan guru