JebatDerhaka

“Genap setahun saya berkahwin, sekalipun saya tak pernah sentuh isteri, saya serba salah, semua punca dari..”

Assalamualaikum dan hai kepada semua warga net. Saya jarang meluahkan perasaan di media sosial kerana bagi saya, meluahkan perasaan di sana ibarat menuang air di daun keladi.

Namun, segala tanggapan saya berubah setelah diundang ke dalam satu group luahan hati. Saya memutuskan untuk berbual (FB Messenger) dengan adminnya. Terima kasih semua kerana sudi meluangkan sedikit masa dan sabar mendengar luahan hati saya. Terima kasih juga atas nasihat dan pandangan semua supaya saya selesaikan perkara ini dengan tenang dan logik.

Saya dikenali sebagai Muiz, berusia 28 tahun dan bekerja di sektor awam. Isteri saya seorang ustazah, dan saya anak ke-3 dalam 4 orang adik beradik.

Hampir setahun saya berkahwin, tetapi saya tidak pernah bersentuhan dengan isteri saya seolah-olah saya masih bujang. Saya baru sahaja membaca coretan peribadi isteri saya yang membuatkan hati saya terluka.

Isteri saya bertanya, “Kenapa setelah aku menjadi isterimu yang sah kamu tidak lagi menyentuhku? Kenapa setiap kali aku memandangmu, kamu akan mengalih perhatianmu kepada sesuatu yang lain? Tidak seperti ketika kita berada di IPT atau semasa pertunangan kita dulu. Kenapa sekarang kita hidup seperti orang asing?”

Rentastic Register Page

Saya terkesima dan tidak tahu apa yang perlu saya lakukan. Sebenarnya, saya adalah anak haram hasil dari hubungan terlarang antara bapa mentuaku sekarang dan ibu saya. Ini adalah satu ujian berat bagiku. Bapa mentuaku memilih meninggalkan ibu saya ketika hamil dan bahkan memberikan wang untuk guguran.

Saya dibesarkan dengan kasih sayang datuk dan nenek saya, yang menguruskan semua urusan pernikahan saya. Ibu saya melupakan masa silam dan mendapat suami yang sangat sayangkan dia dan menerima saya sebagai anaknya.

Sekarang, saya keliru dengan status perkahwinan saya dan isteri. Saya tidak tahu apa yang harus saya lakukan. Saya mungkin perlu pergi ke Jabatan Agama Islam untuk mencari jawapan, tetapi saya juga perlu bercakap terus dengan isteri saya.

Saya memohon pandangan dan nasihat dari pembaca. Bagaimana saya boleh menyelamatkan perkahwinan saya? Adakah perkahwinan saya sah? Saya buntu dan perlukan bantuan. Allahuakbar.

BACA:
Individu terkejut jumpa lipas lepas minum separuh air dalam bungkusan, ini jawapan premis lepas minta ganti rugi
“Semasa suami outstation, bos perempuan dia yang selalu temankan saya, akhirnya semua terbongkar masa dia tenat, rupanya..”
Perompak dicekup tanpa serurat benang depan rumah, dakwa ilmu hitam yang diamalkan tak menjadi