JebatDerhaka

Kalau tengok muka mesti orang tak percaya, pemilik terkejut tengok keadaan bilik sewa macam sarang tikus

Sebuah video viral di media sosial Indonesia memaparkan keadaan bilik sewa yang dihuni oleh seorang wanita, menunjukkan keadaan bilik tersebut sangat berselerak, kotor, dan dipenuhi dengan sampah, melaporkan portal berita Wolipop hari ini.

Berdasarkan video yang dikongsi oleh pemilik bilik sewa tersebut di platform TikTok, dia menyatakan bahawa penghuninya adalah seorang pelajar perempuan yang cantik dan sentiasa berpakaian menarik.

Namun, pemilik bilik sewa tidak menjangka bahawa sikap sebenar penyewa tersebut berbeza dengan penampilannya setiap hari.

Rentastic Register Page

“Penghuninya cantik dan sentiasa kelihatan kemas apabila berada di luar. Namun, di dalam bilik, pakaiannya dan barang-barangnya bersepah. Kebetulan pintu tidak dikunci,” kata pemilik tersebut.

Dalam video tersebut, periuk nasi terlihat di atas lantai dalam keadaan tidak dibasuh, bersama dengan sisa nasi yang sudah kering. Turut terlihat batu lesung yang masih basah serta piring dengan sisa lauk yang belum dibuang.

Antara sampah lain termasuk bungkusan makanan, plastik, serta kesan kotor makanan pada permaidani, selain dari almari pakaian yang turut berisi sampah.

“Terhidu bau busuk di luar bilik dan keadaan sangat kotor. Tidak dapat saya gambarkan dengan kata-kata,” kata pemilik itu melalui komen pada hantaran tersebut.

Video ini menerima pelbagai komen dari netizen.

“Almari pakaian dijadikan tong sampah,” kata seorang netizen.

“Teruskan usir sahaja kakak,” kata pengguna media sosial lain.

@queenalvaro1613 astaghfirullah… kukira selama ini q hanya nonton d VT aja,,dan sekarang bener2 nyata adanya yang g habis fikir,,apa g risih tidurnya😵‍💫 ini posisi yg ngekost anak cewe kuliah.an #fyp #hoardingdisorder ♬ suara asli – 🌻QueenAlvaro🌻
BACA:
Cuma ambil masa 40 minit, wanita bengang dan terkejut kena bayar RM8,500 untuk parkir kereta
Suami isteri berputih mata, anjing peliharaan telan duit tunai RM18,548
Gara-gara makan nasi guna tangan, wanita ini dikecam teruk netizen Amerika