JebatDerhaka

Keajaiban milik Pencipta, wanita tak percaya anak cukup sifat lepas 3 kali ‘scan’ nampak kantung kecut

Hati mana yang tidak terharu apabila mendengar kisah seorang ibu yang mengalami kehilangan anak dalam kandungan tanpa diketahui sebabnya.

Menurut kisah seorang wanita yang dikenali sebagai Nurzahiella, detik pilu itu datang ketika doktor memberitahunya bahawa denyut jantung anak yang dikandungnya tidak dapat dikesan.

“Saya sudah mengandung sebanyak tiga kali, namun ini merupakan kali pertama saya mengalami situasi sedih seperti ini. Pada minggu pertama kehamilan, doktor memberitahu bahawa kantung masih belum kelihatan, tetapi perkara ini dianggap normal,” kongsinya.

Ketika pasangan ini membuat pemeriksaan pada minggu kedua, mereka terkejut dengan berita yang diberikan oleh doktor.

“Namun, pada minggu kedua, doktor memberitahu bahawa 99 peratus jantung bayi sudah berhenti berdegup, dan kandungan tidak akan berkembang lagi.

Keajaiban milik Pencipta, wanita tak percaya bayi cukup sifat lepas 3 kali 'scan' nampak kantung kecut

“Pada pemeriksaan ketiga, doktor sekali lagi memberitahu bahawa ketulan daging janin sudah hilang, kantungnya pula sudah kecut, dan yang tinggal hanyalah menunggu proses keluar secara semulajadi,” kisah Nurzahiella melalui aplikasi TikTok.

Selepas menerima khabar duka itu, Nurzahiella menceritakan bahawa dia telah mencuba pelbagai jenis herba dan jamu untuk membantu mengeluarkan janin yang sudah tidak bernyawa.

Wanita itu berkongsi pengalamannya, menyatakan bahawa dia tidak mengalami sebarang pendarahan yang menunjukkan tanda-tanda keguguran.

Namun, satu kejutan besar menanti Nurzahiella dan suaminya apabila mereka memutuskan untuk membuat pemeriksaan pada minggu keempat, di mana doktor memberitahu bahawa bayi mereka masih hidup.

“Doktor sendiri terkejut kerana bayi saya masih hidup dengan lengkap kaki, tangan, dan degupan jantung. Suami saya dan saya sendiri juga berasa terkejut. Ini adalah kali pertama saya mengalami situasi di mana tiga doktor berbeza memberitahu yang bayi tidak akan bertahan,” ujarnya.

Oleh itu, Nurzahiella memutuskan untuk mencuba ‘menjatuhkan’ kandungannya secara semulajadi tanpa bantuan hospital, meskipun sepatutnya dia perlu pergi ke hospital untuk prosedur kuciran.

“Saya menunggu dan mencuba pelbagai cara, termasuk makan ubat yang tidak selamat untuk ibu hamil, ubat kulit yang kuat, herba, dan kurma. Saya berusaha untuk mengeluarkan bayi ini secara semulajadi,” jelasnya.

Bagi Nurzahiella, kehamilan anak keempatnya dianggap sebagai satu keajaiban dan dia meminta doa daripada orang ramai agar kandungannya dapat berkembang dengan selamat.

“Saya menganggapnya sebagai satu keajaiban. Saya ingin berterima kasih kepada semua yang mendoakan kami. Saya berharap agar saya dan anak dapat selamat sehingga proses kelahiran nanti,” katanya dengan harapan.

@nurzahiella

ya Allah keajaiban apa ni 😭 cerita kat doc pun doc sendiri terkejut. haha ya Allah tiga kali mengandung ni kali pertama baby surprise 😂 3 kali scan, 3 doc berbeza kata confirm baby takda, baby tak jadi 😭 Ammi telan mcm mcm herba and menunggu kenapa takda turun darah pun rupanya baby masih bertahan 😭😭😭

♬ original sound – Nurzahiella
“Kegembiraan aku dan suami tak kekal lama, berlaku sekelip mata semasa aku sedang mengandung anak pertama”
Dompet ditemui ketika pengubahsuaian panggung wayang, hilang selama 65 tahun
Kalau berkait dengan nombor 4 pasti akan ditukar kepada 3A, ini sebab kenapa orang cina kebanyakannya mengelak