JebatDerhaka

Ketinggian bah paras leher, wanita kental dan tetap tenang hadapi dugaan walaupun rumah dan harta benda rosak

Dalam sebuah perkampungan di Mueang Yala, selatan Thailand, seorang wanita bernama Mujahidah Adawiyah menghadapi musibah banjir dengan ketenangan yang mengagumkan. Dalam video yang dirakamnya, air mengalir deras memasuki rumahnya, namun Mujahidah menunjukkan sikap tabah dan tenang di hadapan bencana tersebut.

Bagi Mujahidah, banjir dianggap sebagai ujian dan pembelajaran dalam hidup. Walaupun harta benda dan perabotannya mengalami kerusakan, dia tetap bersyukur dan berusaha mencari sisi positif dalam keadaan sulit itu. “Tuhan memberikan ujian kepada kita, Tuhan menguji kita kerana dia mencintai kita,” ucapnya sambil membersihkan rumahnya.

Ketinggian bah paras leher, wanita kental dan tetap tenang hadapi dugaan walaupun rumah dan harta benda rosak

Dalam keadaan banjir yang teruk, Mujahidah memberikan contoh kepada jirannya tentang cara menghadapi situasi tersebut dengan penuh ketenangan. Meskipun peralatan rumah tangganya seperti peti sejuk dan televisyen terendam air, Mujahidah tetap tenang dan menjaga kebersihan rumahnya tanpa terlalu memikirkan kerugian yang dialaminya.

Video Mujahidah menjadi viral di media sosial, memberikan inspirasi dan kekuatan kepada orang lain yang mungkin menghadapi situasi serupa. Komentar-komentar dari netizen menunjukkan betapa kagum mereka dengan ketenangan dan kekuatan hati yang ditunjukkan oleh Mujahidah.

“Sedih boleh, tapi jangan terlalu melampau.”

@mujahidah_adawiyaa2016 #banjir #fypシ゚viral ♬ เสียงต้นฉบับ – WANNASHOP_5
BACA:
Xiaomi bakal dedah kereta elektrik pertama miliknya, boleh buat sambungan terus dengan telefon pintar
Individu tampil buka mulut isu Ustaz Azhar Idrus kenakan caj sebanyak RM40,000 untuk program agama
MH370 boleh dijumpai semula dalam beberapa hari jika melakukan perkara ini – Pakar