JebatDerhaka

Lelaki ditangkap pihak polis, dakwa wajah anak tak seiras miliknya

Lelaki ditangkap pihak polis, dakwa wajah anak tak seiras miliknya.

Seorang lelaki di Singapura telah dijatuhi hukuman penjara selama lima tahun sembilan minggu selepas mengancam untuk menikam isteri dan anaknya, menurut laporan dari laman berita Mothership.

Kejadian itu berlaku setelah Fariz, 39 tahun, melihat wajah bayinya yang baru lahir di hospital pada 21 Mei yang lalu. Beliau merasakan bahawa wajah bayi tersebut tidak menyerupai dirinya.

Kira-kira pada pukul 4 pagi waktu tempatan keesokan harinya, Fariz terlibat dalam pertengkaran dengan tunangnya yang masih menjadi isterinya di rumah bakal mentuanya. Beliau kemudian pergi ke dapur, mengambil sebilah pisau, dan mencekik leher tunangnya yang ketika itu sedang memegang bayi mereka.

Fariz mengancam akan membunuh kedua-dua anak tersebut, tetapi tindakannya dihalang oleh adik perempuan tunangnya. Selepas itu, dia meminta maaf sebelum meninggalkan rumah.

Lelaki ditangkap pihak polis, dakwa muka anak tak seiras miliknya

Ketika perbicaraan di mahkamah pada Selasa lalu, Fariz menyatakan penyesalan terhadap perbuatannya. Dia dilaporkan sudah berkahwin dengan tunangnya.

Semasa mengumumkan hukuman, hakim menyatakan bahawa Fariz seharusnya bersyukur kerana isteri dan anak-anaknya masih menziarahinya di dalam penjara. Isterinya turut hadir di mahkamah untuk menunjukkan bahawa masih ada pihak yang prihatin terhadapnya.

BACA:
Individu tampil buka mulut isu Ustaz Azhar Idrus kenakan caj sebanyak RM40,000 untuk program agama
MH370 boleh dijumpai semula dalam beberapa hari jika melakukan perkara ini – Pakar
“Isteri selalu mengadu dengan aku dia selalu resah lepas asar, padahal masa tu aku tengah buat sesuatu dengan..”