JebatDerhaka

Mati-mati ingat kertas biasa, ibu terkejut anak gunting duit untuk belanja barang dapur

Mati-mati ingat kertas biasa, ibu terkejut anak gunting duit untuk belanja barang dapur.

Terperangkap dalam angan-angan bahawa anak kecilnya hanya menggunting kertas biasa, seorang wanita dari Solo, Jawa Tengah, Indonesia, terperanjat apabila menemui anaknya tengah menggunting wang kertas!

Jumlah wang sebenar yang menjadi ‘korban’ tidak dapat dipastikan, namun wanita tersebut menyatakan bahawa ia kira-kira setara dengan peruntukan bulanan untuk keperluan barangan dapur keluarga mereka.

“Perbelanjaan makanan sepanjang sebulan sudah habis dan tiada baki lagi. Mungkin saya terpaksa mencari pekerjaan sampingan untuk bertahan,” kata wanita tersebut dalam keterangan video.

Mati-mati ingat kertas biasa, ibu terkejut anak gunting duit untuk belanja barang dapur

Gambar wang kertas yang telah digunting oleh anaknya dikongsikan oleh wanita tersebut, yang dikenali sebagai mahisaka_, di platform TikTok baru-baru ini.

Klip video tersebut memperlihatkan kanak-kanak perempuan itu menggunting wang kertas bernilai 1,000 rupiah, 50,000 rupiah, dan 100,000 rupiah.

Walaupun terkejut dengan tindakan anaknya, wanita tersebut kelihatan tenang dan penuh keberanian untuk menyelamatkan wang kertas yang telah digunting dengan cara mencantumkannya semula menggunakan pita pelekat.

TIKTOK

BACA:
Bahana penunggang agama, warganet ‘goyang’ tengok kopiah putih
Huru-hara satu medan selera, tikus besar termasuk dalam makanan lepas jatuh dari siling
Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam Johor tubuh pusat pemulihan untuk golongan LGBT