JebatDerhaka

Selamat berbahagia buat pengantin baru” – Isteri tenang bagi ucapan lepas serbu majlis kahwin suami

Selamat berbahagia buat pengantin baru” – Isteri tenang bagi ucapan lepas serbu majlis kahwin suami.

Isteri pertama menyerbu majlis nikah suami, video menjadi viral dengan dia kekal tenang dan memberi ucapan kepada pengantin. Tidak semua hati isteri mampu menghadapi berita suami berkahwin lain, apalagi jika perkahwinan itu diadakan secara rahsia dan cuba untuk disembunyikan.

Namun, ketabahan dan kekuatan seorang isteri yang videonya menjadi viral di media sosial sangat mengagumkan. Apabila sebahagian besar isteri mungkin marah apabila mengetahui suami mereka berkahwin lagi, isteri ini menunjukkan ketenangan dan terus merakam wajah suaminya yang berusaha menolak rakaman tersebut. Mungkin suaminya tidak menjangkakan isterinya dapat mengesan majlis nikah tersebut.

Dalam kejadian yang berlaku di Jalan Titi Papan, Kularahan Sei Sikambing Kecamatan Petisah, Medan, Indonesia, isteri pertama ini datang ke majlis akad nikah suaminya yang berlangsung pada Jumaat lepas, 27 Oktober 2023.

Setelah memberi salam, dia bertanya sama ada rumah itu adalah rumah pengantin baru, yang dijawab oleh tuan rumah. Dia sempat merakam suasana termasuk pelamin yang menunjukkan nama pengantin lelaki dan perempuan, iaitu Arif & Oviee.

Dia berbual sebentar dengan tuan rumah, yang bertanya dari mana asalnya, dan dia menjawab Tangerang, Banten, Jawa.

Selamat berbahagia buat pengantin baru" - Isteri tenang bagi ucapan lepas serbu majlis kahwin suami

Kemudian, dia menaiki tingkat atas rumah dan membuat rakaman sebagai bukti.

Saat melihat suaminya yang memakai kot dan pengantin perempuan yang duduk di sofa, terdengar dia mengucapkan kata-kata dengan nada sinis. Suaminya terkejut dengan kehadiran isteri pertama dan cuba menepis telefon yang dipegang olehnya.

Video viral menunjukkan dia kekal tenang dan memberi ucapan kepada pengantin. Dia berkata dengan tenang, “Hebat sekali, hebat sekali.”

Walaupun suaminya cuba menarik telefon dan menghentikan rakaman, isteri ini tetap melarang.

“Dah, dah, dah,” ujarnya. Dengan nada yang lebih lembut, wanita itu mengatakan bahawa dia akan membuat laporan polis dan sebelum pergi, dia mengucapkan, “Selamat, semoga bahagia,” katanya.

Aduan telah dibuat olehnya pada jam 4.55 petang di balai polis Medan pada hari yang sama.

Banyak warganet mengagumi ketabahan isteri ini, kerana bagi mereka, perkara suami berkahwin lain adalah sesuatu yang menyakitkan hati dan jiwa.

“Luap biasa tak teriak-teriak isterinya, mari kita doakan isterinya mendapat suami yang kaya raya dan tidak suka main dengan wanita,” tulis @alanuari23bdn.

“1001 wanita seperti ini… salut, hebat kamu mbak. Insya Allah dapatkan kebahagiaan yang berlipat ganda dari kejadian ini,” tulis @vanhoutenbeatrick.

“Gemetar menontonnya… ya Allah, sangat sakit itu… memang yang seperti ini harus dihukum agar perkahwinan tidak dianggap enteng. Perkahwinan yang disertai dengan menyakiti pasangan sah pada suatu hari akan menjadi bumerang, meskipun yang disakiti sudah melangkah ke depan dan jauh lebih bahagia,” tulis @lovianakhristianto17.

BACA:
Rupanya ada 13 buah pulau yang dikatagorikan sebagai pelik dan menyeramkan
Wajah berubah jadi muka nenek tua, Luna Maya terkena gangguan di lokasi pergambaran
Begini caranya ketam bersalin cengkerang, jarang-jarang dapat tengok