JebatDerhaka

Tak puas hati adik asyik pergi bercuti dan tak bagi cucu, abang sanggup santau adik sendiri

Seorang abang sanggup menggunakan santau terhadap adik iparnya sendiri kerana tidak puas hati dengan keputusan adik ipar tersebut yang lebih memilih untuk menikmati hidup daripada memberikan cucu kepada ibu mereka.

Dalam satu pengakuan berani mati oleh seorang netizen tanpa nama di akaun Twitter @MeinMokhtar, netizen tersebut mendakwa adik iparnya, iaitu suami dan isteri, sering bercuti ke luar negara sehingga melupakan tanggungjawab keluarga mereka.

“Pakcik Mein, sumpah aku tak tahu nak buat apa sekarang. Aku menggunakan santau terhadap adik ipar aku. Pada mulanya, niat aku hanyalah untuk membuatnya sakit sedikit dan berkonflik dengan adik aku sahaja.

Tak puas hati adik asyik pergi bercuti dan tak bagi cucu, abang sanggup santau adik sendiri

“Sebabnya, sudah dua tahun berkahwin, mereka sentiasa melancong dengan adik aku, berbelanja di sana-sini, membeli emas, tetapi anak mereka tidak tahu menabung. Aku, sebagai adik, sudah mempunyai tiga orang anak.

“Mak aku pastinya ingin melihat cucu daripada adik aku juga. Tetapi mereka tidak melakukan apa-apa untuk mendapatkan anak. Anak-anak aku sudah besar, bukan lagi bayi. Mak aku pasti rindu untuk memiliki cucu bayi. Tetapi kedua-dua mereka masih mementingkan keseronokan,”

Bagaimanapun, netizen ini kini menyesal dengan perbuatannya dan risau akan diketahui oleh ahli keluarganya sendiri.

“Tapi sekarang aku tidak tahu bagaimana nak mengundurkan santau itu. Adik ipar aku sudah berhenti kerja, perutnya membesar, dan bau badannya sangat busuk. Adik aku minggu lepas bertanya kepada mak aku sama ada patut menceraikan perempuan itu atau tidak. Sebenarnya, aku gembira, tetapi aku juga kasihan kerana perempuan itu anak yatim.

“Cuma, mak aku menasihatkan untuk mencuba rawatan perubatan terlebih dahulu. Adakah mungkin aku ketahuan sebagai orang yang mengirim santau? Sumpah, aku takut jika adik aku tahu yang aku yang menghantarnya. Aku ingin menarik balik santau itu sebelum mereka menyedari.” Katanya dengan penuh kebimbangan.

BACA:
Tanah kubur dijual dengan harga RM390, paling mahal tanah orang meninggal hari jumaat
Akibat pesawat lewat 13 jam, penumpang nekad tampar juruterbang sampai tersungkur
Bayi pramatang ditemui dekat kawasan kedai dibuang ibu kandung, siap tulis surat nak tuntut semula