JebatDerhaka

Warganet perasan sesuatu ketika Uqasha Senrose bergambar dengan Ustaz Azhar Idrus

Warganet perasan sesuatu ketika Uqasha Senrose bergambar dengan Ustaz Azhar Idrus.

Pelakon Uqasha Senrose menanggapi kecaman dari netizen yang mengatakan bahawa dia terlalu dekat ketika mengambil gambar bersama pendakwah bebas, Ustaz Azhar Idrus atau lebih dikenali sebagai UAI.

Melalui perkongsian di Instagram, Uqasha memuat naik gambar bersama UAI dalam satu program ceramah dan menyatakan rasa syukurnya kerana dapat berjumpa dengan pendakwah tersebut.

Dalam ruangan komen, terdapat beberapa netizen yang menegur pelakon berusia 31 tahun itu supaya menjaga jarak agar tidak terlalu dekat dengan UAI ketika bergambar bersama.

Netizen mendakwa Uqasha hampir bersentuhan dengan UAI, dan pendakwah itu kelihatan kurang selesa untuk bergambar.

Namun, pelakon drama “Isteri Halal” itu membidas kritikan netizen dengan menafikan tuduhan bahawa dia hampir bersentuhan dengan UAI.

Warganet perasan sesuatu ketika Uqasha Senrose bergambar dengan Ustaz Azhar Idrus

Pada masa yang sama, suami Uqasha, iaitu pelakon Kamal Adli, turut memberi komen meminta netizen untuk berhenti membuat tuduhan.

“Dah la, cukup la korang. Pegi tidur tu, apa pun ustaz terbaik. Insyallah,” kata Kamal.

Warganet yang menyokong Uqasha juga menyatakan bahawa terdapat jarak antara pelakon dan pendakwah tersebut.

Uqasha memberikan bukti dengan memuat naik satu lagi foto bersama UAI, tetapi pada sisi yang berbeza untuk menunjukkan terdapat jarak antara dirinya dan pendakwah tersebut.

Pelakon ini memuat naik foto tersebut sebagai bukti untuk menghentikan fitnah dari netizen dan untuk menghindarkan orang lain daripada membuat penilaian negatif terhadapnya.

BACA:
Muak dan serik dengan tingkah laku, Aceh nekad halau 500 pelarian Rohingya
“Aku tak sangka, macam ni aku kena lepas kawin, paling teruk aku kena dengan dia lepas dia balik bercuti dari Istanbul”
Hotel usang dan lama terbiar dapat ‘rating’ tinggi dalam aplikasi penginapan, individu siap tunjuk bukti